این 8 خودرو مرگ ندارند!

در گذشته به خاطر تقاضای پایین‌تر محصولات و سرعت پایین تولید، معمولا خودروهایی که تولید می‌شد با وجود تنوع کم محصولات، دارای طول عمر زیادتری بودند. اما همزمان با افزایش سرعت تولید، تقاضای بیشتر، تنوع‌طلبی مصرف‌کنندگان و حفظ بازار باعث شد، بتدریج از کیفیت تولیدات تا حد زیادی کاسته شود. در این میان تعدادی از خودروسازان مطرح جهانی خود را از این قاعده مستثنا کردند و با وجود افزایش حجم تولید، همچنان محصولاتی ماندگار و باکیفیت را به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند. مرسدس بنز و ب‌ام‌و اروپایی و تویوتا، هوندا، کیاموتورز و هیوندای آسیایی از جمله خودروسازانی هستند که از گذشته تا به امروز به دلیل تولید خودروهایی با طول عمر بالا شهرت جهانی دارند و با وجود افزایش حجم تولید، همچنان محصولاتی ماندگار و باکیفیت را به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند. در این مطلب از لندکروز ایران تصمیم داریم 8 خودرو که به اصطلاح  مرگ ندارند را به شما معرفی می کنیم.  

 

تویوتا کرولا

 

تویوتا کرولا، سدان پرفروش و محبوب در جهان

کرولا پرفروش‌ترین ماشین جهان تا سال ۱۹۷۴ بود و از آن تاریخ به بعد نیز یکی از محبوب‌ترین خودروهای جهان است. تاکنون ۱۲ نسل از این خودرو به بازارهای مختلف معرفی شده که در این میان نسل‌های نهم، دهم و یازدهم تویوتا کرولا طی سال‌های اخیر به صورت نسبتا گسترده مهمان خیابان‌های کشور ما شدند. شرکت ایرتویا به عنوان نماینده رسمی کمپانی تویوتا ژاپن، نسل یازدهم تویوتا کرولا را با مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ وارد بازار کشورمان کرد و در قالب دو مدل XLI و GLI به دست مشتریان داخلی رساند. طراحی نمای ظاهری نسل یازدهم تویوتا کرولا نسبت به مدل پیشین کاملا تهاجمی‌ و اسپرت‌تر صورت پذیرفته و شاهد نوعی طراحی هیجان‌انگیز و جوان پسند روی بدنه این خودرو هستیم که توانسته ضمن ارائه ظاهری جذاب‌تر از نسل‌های پیشین، اقشار مختلف مشتریان به ویژه جوانان را به میزان بیشتری به سوی خود جلب سازد.

 

تویوتا کمری

 

تویوتا کمری، کم مصرف و مدرن

تویوتا کمری محبوب‌ترین و معروف‌ترین سدان میان سایز، تولید شده توسط کمپانی ژاپنی تویوتا است که از سال ۱۹۸۲ تاکنون در بازار حضور داشته و ۸ نسل از آن روانه مارکت‌های بین‌المللی شده است. در بازار کشور ما نیز نسل‌های مختلف تویوتا کمری یکی از پرطرفدارترین سدان‌های سایز متوسط بوده و همواره در کانون توجهات مشتریان قرار داشته‌ است. دوام و کیفیت ساخت بالا به همراه توان فنی معقول، قیمت مناسب و سواری راحت، از جمله دلایل استقبال مشتریان ایرانی از این سدان کهنه‌کار ژاپنی به شمار می‌روند. تاکنون تویوتا، هشت نسل از کمری را معرفی و روانه بازار کرده است.  نسل ششم کمری که در سال 1386/ 2007 عرضه شد، توانست به عنوان بهترین خودروی سال انتخاب شود. در حال حاضر، نسل هشتم این خودرو که به فناوری هیبریدی مجهز شده،به عنوان آخرین نماینده این محصول با ظاهری تهاجمی تر و با مصرف سوخت کمتر به بازار عرضه می شود. نمونه‌های GL، Gli، GLX، LE، LE هیبرید، SE، XLE، XLE هیبرید، Xli و کمری گرند از نمونه‌های این خودرو هستند که توانستند وارد بازار ایران بشوند.

 

تویوتا پریوس

 

تویوتا پریوس، زیبا و دوست دار محیط زیست

امروزه تویوتا پریوس در بیش از 44 کشور جهان عرضه می‌شود و به کاهش انتشار گاز دی‌اکسیدکربن و کاهش گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند. تویوتا پریوس یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای هیبریدی جهان است که تولید آن از سال ۱۹۹۷ میلادی توسط کمپانی اعظم تویوتا آغاز شد و تا به امروز چهار نسل از آن روانه بازارهای بین‌المللی شده است. بازار کشورمان نیز این شانس را داشت که پذیرای نسل چهارم تویوتا پریوس در قالب مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ باشد.

طرح بدنه تویوتا پریوس در نگاه اول نه‌تنها زیبا به نظر نمی‌رسد بلکه تا حد زیادی عجیب‌ و غریب و شبیه به موجودات بیگانه فضایی جلوه می‌کند؛ به ویژه استفاده از المان‌های مثلثی شکل در طراحی چراغ‌ها و سپر این خودرو سبب شده تا شاهد چهره‌ای نه‌چندان مرسوم از نسل چهارم تویوتا پریوس باشیم. با این حال نمی‌توان همه چیز را در چهره این خودرو از دید منفی نگریست؛ ظاهر نسل چهارم تویوتا پریوس ۲۰۱۶-۲۰۱۷ نسبت به نسل‌های پیشین آن مهیج‌تر و جسورانه‌تر به نظر می‌آید و همین مهم سبب شده تا جنبه‌های اسپرت ظاهر پریوس بیشتر به چشم بیاید.

 

تویوتا راو 4

 

تویوتا راو 4

تویوتا راو 4 یکی از کراس‌اوورهای محبوب و پرفروش کمپانی Toyota  است که از سال 1994 میلادی تا به امروز، در سبد محصولات این شرکت ژاپنی حضور دارد. طی این سال‌ها پنج نسل مختلف از تویوتا راو 4 به بازار جهانی عرضه شده و در اختیار خریداران قرار گرفته است. این سوپر اس‌یو‌وی ژاپنی اولین بار در سال 1373/ 1994 در ژاپن و اروپا و 1374/ 1995 در آمریکای شمالی معرفی شد. این خودرو برای کسانی که به دنبال مزایای اس‌یو‌وی‌ها هستند،‌ طراحی و عرضه شده و همراه با داشتن قدرت مانور بسیار بالا، مصرف اقتصادی سوخت و بهره‌گیری از تجهیزات رفاهی مناسب، یکی از انتخاب‌های بسیار ارزشمند به شمار می‌آید.

 

این مطلب را از دست ندهید: 5 شاسی بلند پرفروش و محبوب در بازار خودرو ایران

 

 

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس

 تویوتا یاریس به عنوان یک خودرو بسیار جمع و جور و ریزنقش از سال ۱۹۹۹ وارد سبد محصولات شرکت تویوتا شد. تویوتا برای نمونه‌های صادراتی محصول خود، نام‌ یاریس را انتخاب کرد که برگرفته از نام Charities از الهه‌های یونان باستان و خدای اساطیری جذابیت و زیبایی بود. یاریس که کوچک‌ترین عضو خانواده تویوتا به شمار می‌رود، با وجود جثه کوچک قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و از محصولاتی است که بشدت دوستدار محیط‌زیست است. یاریس با داشتن امکانات رفاهی مناسب، قیمت نسبتا خوبی در بازار جهانی دارد. این خودرو تاکنون در چهار نسل مختلف راهی بازارهای جهانی شده است که در این میان نسل دوم آن حضور پررنگی را در بازار کشورمان تجربه کرده است. این خودرو از سال 1387/ 2008 وارد بازار ایران شد و توانست جایگاه ویژه‌ای در میان دوستداران خودروهای کوچک شهری پیدا کند.

 

هیوندا سوناتا

 

هیوندا سوناتا، شاخص تحول در خودروسازی کره جنوبی

هیوندا سوناتا یک سدان میان سایز کره‌ای است که از سال ۱۹۸۵ توسط شرکت خودروسازی هیوندای معرفی شد و تاکنون هشت نسل از این خودرو به بازارهای جهانی راه پیدا یافته است. هیوندای سوناتا در ایران به واسطه حضور نسل پنجم تا هفتم آن بسیار معروف شد و مورد استقبال قرار گرفت؛ هرچند که پیش از آن نیز نسل‌های قبلی به تعداد محدود در بازار ایران قابل مشاهده بودند.

نسل پنجم هیوندا سوناتا که با کد NF نیز شناخته می‌شود، از سال ۲۰۰۴ میلادی وارد بازارهای جهانی شد. این سدان کره‌ای از سال ۱۳۸۴ توسط شرکت آسان موتور (نماینده رسمی هیوندای در ایران) وارد بازار کشورمان شد و تا مدل ۲۰۱۰ به حضور خود در ایران ادامه داد. هیوندای سوناتا ان اف دارای ظاهری نسبتا ساده اما خوش‌فرم بود که توانست در دوران عرضه مشتریان قابل ‌توجهی را به سمت خود جلب کند.  نسل ششم هیوندای سوناتا با نام وای اف قادر است ظرف مدت ۱۰ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ بیشینه سرعت این مدل به رقم ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت رسیده و حدود ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز سوخت مصرف می‌کند. نسل هشتم سوناتا از سال ۲۰۲۰ روانه بازارهای جهانی شده و با کدDN8 شناخته می‌شود. این محصول که هنوز فرصت حضور در بازار ایران را پیدا نکرده با پیشرانه‌های مختلفی رهسپار مجامع گوناگون شده است. هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ در بازارهای جهانی با سطوح مختلفی از امکانات عرضه شده که شامل انواع و اقسام رادارهای ایمنی فعال و تجهیزات رفاهی گوناگون برای سرنشینان می‌شود.

 

هیوندا سانتافه

 

هیوندا سانتافه، شلسی بلند پرفروش

هیوندای سانتافه یک کراس اوور میان سایز بسیار معروف متعلق به شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندای است که از سال ۲۰۰۰ میلادی در لیست تولیدات این کمپانی قرار گرفته و امروزه یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین محصولات آن به شمار می‌رود. سانتافه را باید محبوب‌ترین شاسی‌بلند شرکت هیوندای دانست که با قیمت مقرون‌به‌صرفه و توانایی‌ مناسب و امکانات خوب طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. هیوندای سانتافه اگرچه از نظر موتور ضعیف است، اما امکانات و چهره بروز سانتافه آن را در لیست پرفروش ها به خصوص در ایران نگه داشته است. خودرو سانتافه تاکنون در قالب چهار نسل مختلف روانه بازارهای جهانی شده است که دو نسل میانی آن یعنی سانتافه CM و DM در قالب مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ موفق به حضور در بازار کشورمان شدند. نسل سوم این محصول موسوم به سانتافه IX45 از سال ۲۰۱۴ در لیست محصولات شرکت آسان موتور (نماینده رسمی هیوندای در ایران) قرار گرفت. نسخه نیوفیس این خودرو نیز با مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به مشتریان ایرانی تحویل گردید و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت. در حال حاضر هیوندای سانتافه یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای کراس اوور بازار ایران به شمار می رود.

 

کیا اپتیما

 

کیا اپتیما

کیا اپتیما خودرویی سدان سایز متوسط از محصولات کیا موتورز است که از سال ۲۰۰۰ تا کنون در کره جنوبی تولید شده‌است. نسل اول این مدل از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ و نسل دوم آن بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ تولید شد و در کشورهای مختلف، با نام‌های Magentis و Lotze به فروش رسید. از آن زمان تا کنون این خودرو همچنان مدل محبوب کیا بوده‌است و توانسته‌است جایزه بهترین طراحی را در سال ۲۰۱۱ را به خود اختصاص دهد. نسل سوم اپتیما از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ با چهره‌ای جسور و ظاهری کاملاً متفاوت، نقش مهمی در موفقیت جهانی کیاموتورز داشت و از همان ابتدای تولید و در سال 1389/ 2010 در مدل‌های TF و JF  وارد ایران شد و استقبال قابل توجهی از آن شد.


دیدگاه

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد