5 شاسی بلند پرفروش و محبوب در بازار خودرو ایران

در جهان امروزی بیشتر مردم از ماشین های سدان به ماشین های شاسی بلند رو آورده اند و می شود گفت که سلیقه مردم بسیار تغییر کرده است. خودور های شاسی بلند به دلیل جا دار بودن و راحتی بسیار برای سفر مناسب هستند و وقتی در این خودرو ها هستید می توانید از لحاظ راحتی مسیر سفر در بالاترین سطح قرار بگیرید. خودرو های شاسی بلند داخل ایران را می توان در میان رده شاسی بلند ها قرار داد زیرا برترین شاسی بلند ها را نمی توان وارد کرد و اگر هم وارد شود بسیار محدود هستند. پس از شاسی بلند های شرکت های اروپایی باید صرفنظر کرد و به سراغ شرکت های آسیایی رفت مثل تویوتا هیوندا تیگو کیا و ... . به هر حال با ما در لندکروز ایران همراه شده و با 5 شاسی بلند پرفروش و محبوب در بازار خودرو ایران آشنا شوید.

 

1-سانگ یانگ تیوولی پرفروش

 

 

بدون شک کراساوور سانگ‌یانگ تیوولی را می توان به عنوان پرفروش ترین شاسی بلند در ایران معرفی کرد. این خودرو از محصولات جذاب و بسیار زیبای شرکت کره ای «سانگیانگ» می باشد. از سال  2015 که این خودرو شاسی‌بلند کره‌ایی به بازار ایران وارد شد، توانست به دلیل طراحی منحصربه فرد، قیمت مناسب و امکانات متنوع نظر مشتریان ایرانی زیادی را به خود جذب کند و در زمره پرفروش ترین شاسی بلند در ایران قرار بگیرید.

از نظر مصرف سوخت، تیوولی در هر صد کیلومتر حدود 5.7 لیتر بنزین می سوزاند که نسبت به وزن 1300 کیلوگرم، مصرف سوخت آن مناسب به نظر می رسد. همچنین در بخش فنی از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری بهره می‌برد که دارای حداکثر توان خروجی 128 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن‌مترمی باشد. قیمت سانگ یانگ تیوولی در بازار کشورمان در تیپ فول آرمور حدود ۳۳۵ تا ۳۵۵ میلیون تومان است.

 

2-رنو داستر محبوب

 

 

رنو داستر یک شاسی بلند مشترک بین دو خودروساز بزرگ رنو و داچیا است که به عنوان یکی از محبوبترین شاسی بلند در ایران شناخته می شود. چندسالی است که رنو داستر به بازار ایران وارد شده است و در تیپ‌های PE و SE به‌صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به فروش می‌رسد. شاسی محکم، فضای جادار کابین، قابلیت آفرود و قیمت مناسب از جمله مزایای رنو داستر به شمار می آید. این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ به حجم 2.0 لیتر برخوردار است که توانایی تولید 135 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن‌متر گشتاور را دارا می باشد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی داستر حدود 9 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. قیمت این خودرو در مدل دو دیفرانسیل ۲۰۱۷ در محدوده ۲۹۱ تا ۳۰۵ میلیون تومان است.

 

3-کیا سورنتو متفاوت

 

 

کیا سورنتو از دیگر پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند در ایران می باشد که از محبوبیت زیادی نیز برخوردار است. کیا سورنتو یک شاسی بلند راحت و جادار است تکان‌های بدنه آن در کمترین حد ممکن می باشد وانتخابی مناسب برای خانواده های پرجمعیت در سفرهای جاده ای به شمار می آید. سیستم تمام چرخ محرک با قابلیت پیش‌بینی و تشخیص قدرت مورد نیاز هر محور در مسیرهای خاکی، برفی یا حتی یخی، رانندگی را با این شاسی بلند محبوب را آسان‌تر کرده است.

اگرچه کیا سورنتو در بازارهای جهانی در دو مدل تک دیفرانسیل 5 نفره و مدل دو دیفرانسیل 7 نفره به فروش می رسد اما در کشور ما فقط  به صورت دو دیفرانسل 7 نفره وجود دارد.

این  خودرو همچنین به یک موتور چهار سیلندر خطی GDI با حجم 2359 سی‌سی مجهز می باشد که دارای حداکثر توان خروجی 188 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 241 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است. گیربکس کیا سورنتو از نوع 6 دنده اتوماتیک بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 8.8 لیتر در هر 100 کیلومتر تخمین زده می شود. قیمت سورنتو 2017 فول در بازار کشور حدود 900 تا 920 میلیون تومان است.

 

4-هیوندا سانتافه زیبا

 

 

هیوندای سانتافه یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندهای بازار ایران محسوب می شود و همواره در مورد توجه علاقه مندان خودروهای شاسی بلند در ایران بوده است.کیفیت بالا، استهلاک کم ، مجهز بودن به امکانات روز دنیا و از همه مهم‌تر ایمنی بالا از جمله مزایای مهمی است که این خودرو را در گروه پرفروش ترین شاسی بلند در ایران قرار می دهد.

طراحی و عملکرد سانتافه بر اساس راحتی و رفاه مسافران شکل گرفته و امکانات موجود در این خودرو شاسی، آسایش و آرامش را برای راننده و مسافران حتی در ترافیک و سفرهای طولانی به همراه دارد و انتخابی مناسب برای سفرهای داخل و خارج شهر می باشد. درواقع فضای داخلی و چیدمان صندلی ها به گونه ای است که حداکثر استفاده از فضا برای کاربردهای متفاوت فراهم می گردد. همچنین مصرف سوخت این شاسی محبوب در سیکل ترکیبی حدود 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است که یک مصرف مناسب برای یک شاسی بلند 1650 کیلوگرمی به شمار می آید. البته هیوندای سانتافه به دلیل شناخته شده بودن برند هیوندای از قیمت بالاتری نسبت به همکلاسانش برخوردار است و قیمت آن در بازار کشورمان در بازه قیمتی 740 تا 780 میلیون تومان متغیر می باشد.

 

5- هیوندا توسان

 

 

هیوندای توسان یکی دیگر از محبوب ترین و پرطرفدارترین شاسی بلندها در ایران می باشد که تا به حال در سه نسل مختلف به بازار داخلی وارد شده است. این خودرو شاسی به دلیل طراحی داخلی و ظاهری بسیار جذاب و مدرنش توانسته است تا نظر جوانان علاقه مند به خودروهای شاسی را به خود جلب کند. همچنین این خودرو از لحاظ امکانات و تجهیزات رفاهی در زمره بهترین‌های بازار خودروهای شاسی قرار دارد و لذت سواری و رانندگی در آن به خوبی احساس می شود. میانگین مصرف سوخت هیوندا توسان 2018 حدود 8 لیتر است که کم مصرف بودن این خودرو شاسی را نشان می دهد.

 


دیدگاه

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد