مقایسه تویوتا پرادو و میتسوبیشی پاجرو، برتری با کدام است؟

مقایسه تویوتا پرادو و میتسوبیشی پاجرو، ارجحیت با کدام است؟ مزایا و معایب پاجرو؟ ویژگیها و مشخصات تویوتا پرادو؟ اینها سوالاتی است که معمولا طرفداران این دو خودرو قبل از خرید از خود می پرسند. اگر شما نیز به دنبال پاسخی برای سوالات خود در این باره هستید، ما را تا پایان مطلب در لندکروز ایران همراهی کنید.

 

مقایسه پرادو و میتسوبیشی پاجرو

 

اگرچه میتسوبیشی پاجرو از قدرت و گشتاور بیشتر، تجهیزات بهتر و ضمانت طولانی تری نسبت به پرادو برخوردار است اما پرادو به دلیل طراحی بهتر شهرت بسیار خوبی دارد. این دو خودرو از برندهای خوش نام ژاپنی هستند که در بازار ایران نیز سابقه ای بس طولانی دارند. استهلاک کم پاجرو و همچنین عمر مفید بالا باعث شناخت بیشتر این دو خودرو موفق ژاپنی شده و طرفداران زیادی را بسوی خود جلب کرده است.

 

مقایسه تویوتا پرادو و میتسوبیشی پاجرو از لحاظ طراحی ظاهری

 

اگرچه طراحی ظاهری خودروها امری کاملاً شخصی و سلیقه‌ای است و نمی توان آن را ملاک انتخاب قرار داد، ولی در مورد مقایسه‌ این دو شاسی‌بلند ژاپنی از لحاظ طراحی می توانیم بگوییم که در فیس لیفت نسل سوم تویوتا پرادو تغییرات شگرفی مشاهده نمی شود و به دلیل رعایت اصول طراحی و همچنین حفظ اصالت در زبان طراحی، همچنان قابل قبول به نظر می‌رسد. البته نه به این معنا که پرادو، زیبایی ظاهری چشمگیری دارد ولی به جرات می توانیم بگوییم که نسل چهارم پرادو به دلیل ظاهر تهاجمی‌تر در مقایسه با سایر رقبا توانست گوی سبقت را از آنان برباید. در مقابل نسل جدید پاجرو از طراحی مدرن تری نسبت به نسل قدیم خود از ظاهر زیباتری  برخوردار است. چراغ‌های زیبا و LEDهای مخصوص روز با حاشیه‌های کرومی، زیبایی چشمگیری به پاجرو می بخشد. بهتر است بدانید در طراحی این اتومبیل، کروم نقش مهمی را ایفا می کند و می‌توان گفت بیشترین کروم در جلوپنجره ‌این اتومبیل استفاده شده است تا زیبایی آن را دوچندان کند. اما نمی‌توان از این موضوع نیز چشم‌پوشی کرد که ظاهر قدیمی پرادو در ایران بیشتر از ظاهر پاجرو مورد استقبال قرار گرفت.

 

مزایا و معایب پاجرو

 

پاجرو

 

امکانات و آپشن های مدرن از مزایای پاجرو محسوب می شود. سیستم ضد لغزش ، سیستم ترمز ABS و EBD ، کروز کنترل، سنسور باران ، سنسور دنده عقب ، سانروف ، سیستم ضد سرقت ، صندلی با روکش چرمی و دارای گرمکن ، تهویه اتوماتیک ، سیستم ورود بدون کلید ، 8 عدد کیسه هوای ایمنی را می توان نمونه ای از این امکانات پیشرفته نام برد. همچنین قابلیت آفرود خوب، فضای سرنشینان بزرگ، قیمت پایین وکیفیت ساخت عالی از دیگر مزایای این خودرو ژاپنی می باشد. در مقابل پلتفرم کمی قدیمی شده، کمی کند و هندلینگ جاده ای متوسط را می توان از نقاط ضعف و معایب این خودرو دانست.

 

این مطلب را بخوانید: نحوه مراقبت و تمیز کردن صندلی چرم خودرو

 

 هزینه نگهداری از پاجرو بسیار سنگین است و در مقابل ظاهر زیبا و پر قدرته این خودرو، این موضوع قابل تامل است. اگر تصمیم به خرید پاجرو دارید، باید بگوییم که هزینه نگهداری از پاجرو و تامین قطعات آن واقعا سرسام آور است.

بهتر است بدانید مصرف سوخت پاجرو از پرادو بیشتر است، به گونه ای که به ازای هر یکصد کیلومتر ۱۳.۵ لیتر بنزین مصرف می کند که علیرغم سبک تر بودن اما نیم لیتر بیشتر از پرادو می سوزاند.

 

مزایا و معایب تویوتا پرادو

 

پرادو

 

توانایی های خارجی جاده‌ای بسیار خوب، مصرف سوخت پایین، امکانات مناسب و توانای یدک کشی بالا را می توان از مزایا و نقاط قوت تویوتا پرادو نام برد. همچنین نمی توان مزایایی نظیر قابلیت آفرود، فضای حمل بار عالی و فضای سرنشینان بزرگ را نادیده گرفت. در مقابل کند بودن شتاب گیری، نحوه عملکرد سیستم مولتی مدیا و در دسترس بودن برخی از تکنولوژی ها تنها در دنده سنگین، هندلینگ نه چندان جذاب، آپشن های گران قیمت و موتور ضعیف در گونه های پایه از جمله معایب و نقاط ضعف این خودرو به شمار می آید.

 

این مطلب را نیز از دست ندهید: مقایسه لندکروز و پرادو از لحاظ طراحی داخلی و خارجی

 

متاسفانه چند سالی است که  به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی دیگر مدل های جدید تویوتا پرادو به صورت عمده وارد کشور نمی شود. کیت فیس لیفت پرادو می تواند راه حل افرادی باشد که دوست دارند از امکانات و آپشن های جدید این خودرو استفاده کنند. درواقع فیس لیفت پرادو همان مدل قدیمی است که با نصب کیت هایی در داخل کشور، ظاهر آن به مدل فیس لیفت جدید تغییر می کند. این تغییرات شامل تغییر فیس تمامی قسمت های پرادو مانند چراغ ها، سپر عقب و جلو، سیستم داخلی، صندلی ها، داشبورد، فرمان، تودوزی صندلی و رنگ و نصب مانیتور مطابق با آپشن های جدید این خودرو می شود.

لندکروز ایران تخصصی ترین مرکز وارد کننده ی بادی کیت و فیس لیفت انواع خودرو های وارداتی از قبیل کیت لندکروز، فیس لیفت پرادو، فیس لیفت بنز و فیس لیفت بی ام و می باشد. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با 

شماره 09128000078 تماس بگیرید.

 


دیدگاه

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد