11 روش کاهش مصرف سوخت خودرو

این روز ها با توجه به تصمیم اخیر دولت که به یکباره قیمت بنزین را که چند سالی بود ، ثابت مانده بود را گران کرد آن ها نه چند درصد بلکه چند صد درصد و قیمت را از 1000 تومان به 3000 تومان افزایش داد البته این قیمت بنزین آزاد است و بنزین سهمیه ای به قیمت 1500 تومان است که انقدر مقدار حجم اختصاص شده کم است که احتمال خیلی زیاد کسانی که از بنزین استفاده می کنند باید از بنزین آزاد استفاده کنند.

این افزایش قیمت که با توجه به ثابت ماندن حقوق ها خیلی به مردم فشار آورده بسیاری از مردم را به گاز سوز کردن خودرو های خود وا داشته که آنهم خیلی سخت انجام می شود.حال ما در این متن می خواهیم که چگونگی راه های کم کردن مصرف سوخت را برای شما عزیزان بیان کنیم تا شاید بتوانیم به مقدار خیلی کمی این فشار خرید سوخت را از روی شما کم کنیم و هم بتوانیم به محیط زیست کشور و مسئله آلودگی هوا که این روز ها نفس کشیدن را برای مردم کلان شهر ها سخت کرده کمک کنیم .

با توجه به گزارش های جهانی می توان با بعضی از تکنیک های رانندگی هم مصرف سوخت و هم کارایی آن را تا 30 درصد بهبود ببخشیم. این متن 11 روش را به شما نشان می دهد پس ما را تا پایان مطلب در لندکروز ایران همراهی کنید.

 

11 روش کاهش مصرف سوخت خودرو

 

*کیفیت بنزین

 

کیفیت بنزین

 

با توجه به این که دو نوع بنزین معمولی و سوپر وجود دارد ما بایداز بنزین سوپر استفاده کنیم زیرا دارای کیفیت و اکتان بالاتری نسبت به بنزین معمولی است و همچنین کمتر به موتور خودرو آسیب می رساند و موجب عملکرد بهتر خودرو می شود و در نتیجه سوخت کمتری مصرف می شود.

 

*استفاده از دنده سبک

 

اگر ما بتوانیم در هنگام رانندگی با دنده سبک مسیری را طی کنیم بسیار می تواند در مصرف سوخت ما تاثیر داشته باشد به عنوان مثال رانندگی با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت با دنده 3 بسیار بهتر از رانندگی با همین سرعت اما با دنده پنج است.

 

*بررسی لنت ترمز

 

اگر بتوانید در بازه های زمانی مشخصی لنت ترمز را بررسی کنید و اگر نیاز به تنظیم دارند ،آن ها را تنظیم کنید جلوی مصرف اضافی سوخت را می توانید بگیرید.

 

* بررسی فشار تایر خودرو هر ماه به تعداد یک بار

 

کم باد بودن لاستیک های یک خودرو موجب افزایش سوخت می شوند . اگر 400 میلی بار از فشار باد تایر خودرو کم شود باعث افزایش 2 درصدی مصرف سوخت می شود که این می تواند حتی عمر تایر ها را تا 25 درصد کاهش بدهد.

 

این مطلب را بخوانید: کنترل فشار باد تایرها (TPMS) در تویوتا لندکروز

 

*فیلتر هوای خودرو

 

تعویض فیلتر هوا

 

به طور خاص ، اگر فیلتر هوای خودروی شما کثیف باشد ، موتور باید سخت تر از آنچه لازم است کار کند. عدم تمیز کردن آن یا تعویض فیلتر هوای کثیف باعث ضعف مصرف سوخت خواهد شد ، بنابراین اگر به دنبال استفاده از سوخت کمتری هستید ، مهم است که به فیلتر هوا در موتور خود توجه کنید.

 

*استفاده از کروز کنترل

 

این راهکار وابسته به این است که آیا خودروی شما دارای ویژگی کروز کنترل هست یا خیر .اگرخودروی شما این ویژگی را دارد پس می توانید با استفاده از آن در راه ها 6 درصد از مصرف سوخت را کاهش دهید.

 

*اجازه به درجا کار کردن خودرو ندهید.

 

اگرخودرویی بیش از یک دقیقه به صورت درجا کار کند مصرف سوخت را می تواند تا 2 برابر افزایش دهد . البته شما می توانید برای گرم کردن خودروی خود قبل از حرکت 20 ثانیه صبر کنید و بعد کم کم با سرعت کم شروع به حرکت کنید.

 

*بررسی کابل باتری خودرو

 

وقتی کابل باتری پوسیده شود پس به سبب اختلال در انتقال جریان برق به قسمت های مختلف خودرو باعث افزایش مصرف سوخت می شود پس به شما توصیه می کنیم که این کابل را هر مدت یکبار بررسی و تمیز کنید.
 

  *کمتر ترمز کردن

 

ما می توانیم با کمتر کردن تعداد ترمز های خود از مصرف سوخت جلوگیری کنیم پس لازمه این کار این است که حد فاصل را با خودروی جلویی رعایت کنیم تا از ترمز های شدید پی در پی جلوگیری کنیم.

 

*کمتر کردن بار خودرو

 

 

داشتن وزن غیرضروری در وسیله نقلیه خود ، به ویژه در هنگام شتاب ، سوخت را هدر می دهد. وسایل اضافی در خودرو مانند باربند می تواند در برابر باد مقاومت ایجاد کند و همچنین وسایل اضافی در داخل خودرو نیز موجب مصرف بیشتر سوخت می شود پس با کم کردن بار خودرو از مصرف بیشتر سوخت جلوگیری می کنیم.
 

 *در حالت خاموشی گاز دادن ممنوع

 

یکی از کار هایی که باعث هدررفت بنزین و همچنین باعث آسیب به سیلندر های خودرو می شود این است که در هنگام خاموشی خودرو گاز دهیم پس می توانیم این عمل را انجام ندهیم.

 

این راهکارهایی بود که ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم هرچند نمی تواند خیلی مصرف را کم کند اما همین هم غنیمت است و امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد.

 

 

                                                                                                          


دیدگاه

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد