بی ام و و مروری کوتاه بر تاریخچه آن

امروزه وقتی از ماشین های اسپرت و فوق العاده و با سرعت بالا صحبت میشود شاید اولین نامی که به ذهن بیش تر ما می آید، بی.ام.و یا بی.ام.دبلیو است که هر ساله با ماشین های شاهکارش دل هر جوانی که به ماشین های اسپرت علاقه دارد به خود جذب می کند.

این شرکت که قدمتی 90 ساله دارد توانسته به رقیبی بزرگ برای شرکت بنز تبدیل شود و در رقابت با بنز شانه به شانه پیش برود. آنها اول با تولید قطعات موتورهای هوایی فعالیت خود را آغاز کردند و در ادامه با تولید ماشین به این جایگاه رسیدند. در ادامه با در لندکروز ایران همراه باشید تا اطلاعات کاملی از تاریخچه آن ها به شما انتقال بدهیم.

 

سرآغازی بر فعالیت این شرکت

 

 

شرکت بی ام و که در فارسی به معنای صنایع موتوری باواریا و مخفف Bayerische Motoren Werke AG است که همچنان دفتر اصلی و مرکزی آن در بایرن قرار دارد اما در زمینه تولید خودرو های سواری و موتور سیکلت فعالیت می کند و اثری از قطعات موتور هواپیما نیست.

در سال 1913 فردی از شهر بایرن که دانش او در مورد مهندسی هواپیما بود به نام کارل فردریش راب در کارگاه کوچکی شروع به ساخت قطعات هواپیما کرد که این به نوعی اولین فعالیت شرکت بی ام و است. او که تا سال 1912 در شرکت های خودروسازی زوست و دایملر بنز کار می کرد ولی علاقه بسیار آن به مهندسی هواپیما باعث این شد که به سراغ ساخت و طراحی هواپیما و قعطعات آن رود .

او در این راه با سیاستمدار معروفی به نام جوزف ویرت آشنا شد و با کمک و حمایت های آن توانست شرکتی تاسیس کند و به تولید قطعات موتور هواپیما بپردازد که سرانجام در سال 1916 که قصد توسعه تجارتش را داشت، با مشکلات مالی مواجه شد و از شرکت جدا شد.

او که عاشق هواپیما بود و نمی توانست از این کار دست بکشد باری دیگر با حمایت یکی دیگر از دوستاش شرکت راپ را تاسیس کرد و یک سال بعد در ادامه توسعه شرکتش با شرکت بی اف دبیلیو ادغام شد و بی ام دبلیو امروزی تشکیل شد. او فعالیت خود را که در زمینه ساخت قطعات هواپیما بود زیر نام این شرکت ادامه داد تا آنجایی که در آغاز جنگ جهانی اول در کشور آلمان به اصلی ترین تولید کننده قطعات هواپیما تبدیل شده بود.

 

این مطلب را از دست ندهید: دلایل مهم علاقه جوانان به بی ام و چیست؟

 

اولین اتومبیل تولیدی بی ام و

 

در سال 1928 آنها توانستند شرکتی با نام فاقزوگ فابریک آیسناخ را که در زمینه تولید موتورسیکلت و وسایل نقلیه کوچک فعالیت داشت با مبلغ خوبی بخرند. از آنجایی که ماشین های تولیدی این شرکت تحت لیسانس موتور آستین قرار داشت با استفاده از مجوز آنها ماشین دیکسی 3 را ساختند که با سرعت خارق العاده 75 کیلومتر برساعت همه را شگفت زده کرد تا آنجایی که طی دو سال توانستند 18 هزار دستگاه را ساخته روانه بازار کنند.

در سال 1930 آنها با انجام اصلاحاتی روی دیکسی 3 توانستند در مسابقات اتومبیلرانی اولین موفقیت های خود را به دست آورند. این موفقیت ها، مهندسان این شرکت را ترغیب کرد تا به سمت طراحی و تولید اتومبیل های اسپرت و مسابقه ای و لوکس بروند.

آنها توانستند سه سال بعد اولین خودرویی را تولید کنند که عقربه شمار آن به سرعت صد می رسد. این خودرو بی ام دبلیو   303 نام داشت. آنها چند سال بعد نیز توانستند خودرو هایی تولید کنند که به سرعت 150 کیلومتر نیز برسد.

 

فراز و نشیب های بی ام و


با آغاز جنگ جهانی دوم بر خلاف میل مدیران این شرکت، آنها دوباره مجبور به تولید قطعات موتور هواپیما شدند و در کنار آن موتور سیکلت نیز تولید می کردند اما تولید خودرو متوقف شد .

در جریان این جنگ این کارخانه بمباران شد و با مشکلات مالی رو به رو شد و دوباره در سال 1945 ساخت خودرو را آغاز کرد اما از آنجایی که این خودرو ها لوکس بودند و آلمان کشوری جنگ زده بود تقاضا بسیار کم بود . آنها چند بار دیگر نیز دچار فراز و فرود شدند اما حال به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین خودروساز های جهان به شمار می آیند.

 

چگونگی به وجود آمدن آرم این شرکت

 

آرم بی ام و

 

این آرم زیبا از چرخش ملخ هواپیما گرفته شده و ایده آن به این شکل به ذهن راپ رسید اما در مورد رنگ های استفاده شده در آن، دو نوع تفسیر وجود دارد . اولین تفسیر که یادآور رنگ آسمان میان ملخ هواپیما است و دیگری یادآور پرچم بایرن آلمان یعنی جایی که شرکت فعالیت خود را آغاز کرد. این آرم اولین بار در سال 1920 توسط راپ معرفی شد و در سال 1929 با آغاز فعالیت خط تولید خودرو در شرکت بی ام دبلیو به عنوان آرم رسمی این شرکت شناخته شد.

این مطالب چکیده ای از فعالیت 90 ساله این شرکت است که سعی شده مخاطب خسته نشود. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید .

 


دیدگاه

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد