سیستم کیلس چیست و چگونه کار می کند؟

ما در عصری زندگی می کنیم که راحتی پادشاه است. سیستم کیلس از محبوب ترین آپشن های خودرو می باشد که علاوه بر کارایی، بر جذابیت خودرو اضافه می کند. این سیستم منحصر به فرد که با نام های کلید هوشمند و استارت بدون کلید شناخته می شود، درواقع یکی از بهترین تکنولوژی‌های است که در دو دهه اخیر در صنعت خودروها مورد استفاده قرار می گیرد و به نوعی فراگیر شده است. با لندکروز ایران همراه شوید و با این سیستم پیشرفته و عملکرد جالب و بی نظیر آن آشنا شوید.

 

تاریخچه سیستم کیلس

 

برای اولین بار سیستم کیلس در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 روی خودروهای تولیدی ظاهر شد و در ابتدا همانند بسیاری از امکانات فنی و رفاهی، بر روی خودروهای لوکس اجرا شد. درواقع خودروهاي توليدي مركوري، فورد،کنتینانتال و لینكلن اولين کارخانه‌هایی بودند كه كيلس را طراحي و توليد كردند و فورد اولين كارخانه اي بود كه اين سيستم را ورود بدون كليد يا كيلس ناميد. سیستم کیلس در اواسط دهه 90 میلادی در اروپا توسط شرکت مرسدس بنز ارائه شد و مورد استقبال بسیاری از خریداران اروپایی قرار گرفت.

 

سیستم کیلس

 

سیستم کیلس چگونه کار می کند؟

 

سیستم کیلس دارای یک فرستنده با برد کوتاه است. این سیستم پیشرفته که به کمک یک کلید یا کارت هوشمند عمل می‌کند به شما امکان می دهد تا بدون استفاده از کلید، درهای خودرو خود را باز و بسته کنید. برای این کار تنها کافیست سوییچ را در دست جیب یا کیف خود به همراه داشته باشید. با نزدیک شدن به خودرو (یک متری) قفل درب‌ها باز می‌شود و برای قفل خودرو دیگر لازم نیست که دکمه قفل روی ریموت را فشار دهید. بلکه کافیست دستگیره درب خودرو را لمس کنید و حتی با دور شدن از خودرو درب‌ها به صورت خودکار قفل می‌شود. در این سیستم، ریموت کنترلی جایگزین سوییچ شده است و نقش مهمی در کنترل درب خودرو، استارت موتور، شیشه ها، درب صندوف عقب و ...  ایفا می کند.

 

مزایای سیستم کیلس

 

سیستم کیلس استارت مزایای بیشماری دارد. روشن کردن خودرو بدون در دست داشتن کلید از مهمترین مزایای این سیستم محسوب می شود. سیستم کیلس علاوه بر اینکه به عنوان یک آپشن لوکس و جذاب خودرو شناخته می شود، سیستم ایمنی آن از سیستم امنیتی دزدگیر بالاتر است و دیگر به قفل فرمان نیازی نیست. همچنین در فصول سرد سال، اگر طاقت نشستن در کابین سرد خودرو و انتظار برای گرم شدن فضای درون کابین توسط بخاری را نداشته باشید، با استفاده از سیستم کیلس می توانید در فاصله‌ی آماده شدن برای حرکت به سمت پارکینگ، به روشن کردن موتور خودرو و گرم کردن فضای داخل آن اقدام کنید.

 

معایب سیستم کیلس

 

تمام شدن باتری ریموت از معایب مهم این سیستم پیشرفته می باشد زیرا صاحب خودرو برای باز کردن درها با یک مشکل اساسی مواجه خواهد شد. احتمال خراب شدن ریموت و سیستم کیلس استارت مانند هر قطعه الکترونیکی وجود دارد و در صورت خرابی یا گم شدن ریموت، شما باید هزینه زیادی را برای تعمیر و یا ساخت یک ریموت جدید اختصاص بدهید.

از دیگر معایب سیستم کیلس، امکان هک شدن ریموت اتومبیل‌های مبتنی بر این سیستم می باشد. از آن جا که ریموت مبتنی بر سیستم کیلس یک کد رمز ویژه را برای سنسور ایمنی و ضد سرقت خودرو ارسال می‌کند، سارقان می توانند با دستکاری امواج رادیویی به این کد رمز دسترسی پیدا کنند و درب های خودرو را باز کنند.

در آخر اگر تصمیم دارید تا خودروی خود را به این سیستم مجهز کنید، حتما از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید. نصب کنندگان نه تنها می توانند شما را با توجه به خواسته هایتان در یافتن سیستم مناسب راهنمایی کنند، بلکه می توانند یک نصب ایمن و تمیز را به شما ضمانت دهند. بسیار مهم است که یک سیستم راه اندازی راه دور را به صورت حرفه ای نصب کنید زیرا ارتکاب هر اشتباهی در حین نصب می تواند به طور بالقوه برای شما پول و دردسر بیشتری داشته باشد.

 

 لندکروز ایران تخصصی ترین مرکز وارد کننده ی بادی کیت و فیس لیفت انواع خودرو های وارداتی از قبیل فیس لیفت لندکروز، فیس لیفت پرادو، فیس لیفت بنز و فیس لیفت بی ام و می باشد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 09128000078 تماس بگیرید.

 


دیدگاه

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد