6 راهکار موثر در برطرف کردن بوی بد خودرو

آیا بوی بد ماشین، شما را آزار می دهد؟ نگران نباشید، این مشکلی است که براحتی قابل حل است. در حقیقت با چند راهکار ساده و موثر می توانید بوی بد ماشین خود را از بین ببرید. بوی بد ماشین می تواند ناشی از کشیدن سیگار، باقی مانده خوراکی ها و مواد غذایی، بوی عرق، حیوانات خانگی و ... باشد. در این قسمت از وبلاگ لندکروز ایران ما  قصد داریم در خصوص برطرف کردن بوی بد در خودرو اطلاعات کامل و موثری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، پس ما را تا پایان همراهی کنید.

 

راهکارهای عالی در از بین بردن بوی بد ماشین

 

1- تمیز کردن ماشین، راهکاری اساسی در از بین بردن بوی بد خودرو

 

تمیز کردن خودرو

 

تمیز کردن ماشین، یکی از بهترین راههای موثر برای برطرف کردن بوی بد خودرو می باشد. برای انجام این کار لازم است تا تمام قسمت‌های داخل خودرو نظیر زیر صندلی، زیر کفپوش ‌ها، لابلای صندلی‌ها، زیر داشبورد، زیر پدال‌ها و ...  را با دقت کامل بررسی کنید. خرده‌های مواد غذایی، پوست میوه، دستمال کثیف و ... را جمع آوری کرده و تمام قسمت‌ها را جاروبرقی بکشید. سپس قطعات قابل شستشو مانند کفی و روکش صندلی را با مواد شوینده و ترجیحا خوشبو بشویید. زیرا کمک زیادی در برطرف کردن بوی بد خودرو شما می کنند.

صندوق عقب خودرو از دیگر قسمت هایی است که باید تمیز شود. شاید خرده مواد غذایی ، میوه و حتی آبی که بعد از آخرین سفر شما همچنان در آنجا باقی مانده است، دلیل بوی بد ماشین شما باشد. در آخر درب ها و پنجره ها را کاملا باز بگذارید تا خشک شوند.

 

این مطلب را بخوانید: تمیز کردن درون خودرو با ترفندهای حرفه ای

 

2- استفاده از جوش شیرین در از بین بردن بوی بد ماشین

 

جوش شیرین

 

جوش شیرین برای از بین بردن بو در اتومبیل بسیار موثر و فوق العاده عمل می کند. توجه داشته باشید که بوی تعریق بدن شما در اثر فعالیت های ورزشی و یا روزانه و همچنین بوی نم پس از باران می تواند به آسانی توسط کمی جوش شیرین از بین برود. برای این منظور می توانید به اندازه یک قاشق غذاخوری، جوش شیرین را بر روی صندلی ها و کفپوش ماشین بریزید و بعد از یک تا دو ساعت به خوبی شاهد تغییر روند بو باشید. این راهکار غیر سمی ساده اغلب بوهای بد خودرو را به سرعت از بین می برد زیرا خاصیت جذب بالایی دارد.

همچنین شما می توانید برای اینکه این خاصیت ضد بو ادامه دار باشد، مقداری جوش شیرین را در مکان های مخفی ماشین خود مانند زیر صندلی ها، زیر کفپوش و صندوق عقب خودرو بریزید و آن را خالی نکنید.

نکته: هرگز جوش شیرین را در کف یا سطح مرطوب نریزید زیرا خاصیت خود را از دست می دهد.

 

3- استفاده از ذغال در از بین بردن بوی بد ماشین

 

استفاده از ذغال یکی دیگر از بهترین راهکارهای برای رهایی از شر کپک و بوی بد در ماشین می باشد. از قدیم الایام برای برطرف کردن بوی بد یخچال، قرار دادن چند تکه ذغال را در داخل یخچال را پیشنهاد می کنند. این روش همچنین برای از بین بردن بوی بد خودرو هم بسیار موثر و کارساز است. برای برطرف کردن بوی بد ماشین خود کافیست چند تکه کوچک ذغال را برای چند روز داخل خودرو قرار دهید. ذغال بر خلاف جوش شیرین بعد از چند روز کارایی خود را از دست نمی دهد و می تواند تا دو سال بوی بد ماشین شما را جذب کند.

 

4- استفاده از قهوه و وانیل در از بین بردن بوی بد ماشین

 

قهوه

 

شاید تعجب کنید که بفهمید دانه های قهوه و وانیل دراز بین بردن بوی بد ماشین بسیار مؤثر هستند. اگر عاشق بوی قهوه هستید، حتما این موضوع شما را بسیار خوشحال می کند. قهوه از دیگر محصولاتی است که در برطرف کردن بوی بد ماشین از کارایی بالایی برخوردار است. بهتر است بعد از تمیز کردن داخل خودرو، مقداری قهوه را آسیاب کرده و داخل ظرفی بریزید. ظرف را داخل خودرو و در جایی که تکان کمتری دارد، قرار دهید. برای اطمینان یافتن از نریختن می‌توانید یک توری روی ظرف بکشید. لازم است تا قبل از بین رفتن بوی بد ، ظرف قهوه را در داخل خودرو نگه دارید.

 

5– استفاده از واکس در از بین بردن بوی بد ماشین

 
واکس داشبورد یکی از محصولات بسیار پرکاربرد از خانواده لوازم جانبی خودرو به شمار می آید  که  علاوه بر براق نمودن داشبورد، از آن به عنوان ماده ی ضد عفونی کننده و برطرف کننده ی بوی بد داخل خودرو نیز استفاده می گردد. توجه داشته باشید افرادی می توانند از آن استفاده کنند که به مواد شیمیایی حساسیت ندارند.

 

6- استفاده از سرکه در از بین بردن بوی بد ماشین

 

سرکه با وجود بوی تند و زننده انتخابی عالی برای از بین بردن بوی بد ماشین محسوب می شود. کارایی این ماده فوق العاده است و می تواند شما را شگفت زده کند. شما می توانید برای از بین بردن بوی بد ماشین، یک فنجان کوچک از سرکه را برای یک شب در داخل ماشین بگذارید و از نتیجه آن بهره مند شوید. همچنین شما می توانید پارچه ی مرطوب شده از مخلوط سرکه و آب بر روی سطوح و مناطقی که بوی بد از آنجا ناشی می شود، بکشید. فقط اطمینان حاصل کنید که هرگز سرکه خالص را در هیچ کجای ماشین نریزید، زیرا سرکه به اندازه کافی قوی است  و می تواند به کفپوش و چرم صندلی آسیب برساند.

لندکروز ایران تخصصی ترین مرکز وارد کننده ی بادی کیت و فیس لیفت انواع خودرو های وارداتی از قبیل کیت لندکروز، فیس لیفت پرادو، فیس لیفت بنز و فیس لیفت بی ام و می باشد. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 09128000078 تماس بگیرید.

 


دیدگاه

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد