پر سرعت ترین ماشین های جهان در حال حاضر

یکی از بزرگترین پیشرفت های بشر در زمینه خودرو و یکی از بزرگترین اهداف آن ها ساخت خودرویی با سرعت و شتاب بالا بود که بشر تا به امروز عملکرد عالی در این زمینه داشته است و توانسته خودرو های سواری با حداکثر سرعت حدودا 400 کیلوتر بر ساعت را تولید و تحویل مردم بدهد که البته به دلیل این ویژگی قیمت گزافی نیز دارند و به همین دلیل تعداد بسیار کمی از آن ها وجود دارد و تولید زیادی ندارند چون مشتری بسیاری ندارند زیرا قیمتش به پول کشور ما سر به فلک می کشد و همینطور در دیگر کشور های دنیا . اما هنوز افراد بسیار ثروتمند وجود دارند که این ماشین ها را خریداری می کنند .

اگر بخواهیم به پیشینه چگونگی پیشرفت خودرو ها در زمینه سرعت نگاه کنیم باید به حدود سال1960 برگردیم جایی که بی ام و خودرویی با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را ساخت که همه دنیا را به شگفتی وا داشت و کم کم با گذشت زمان، سرعت 100 کیلومتر عادی شد و همینطور سرعت ها را بالا می بردند تا جایی که الان خودرو هایی وجود دارند که فقط مقداری با سرعت هنگام پرواز هواپیما ها فاصله دارند . با ما در ادامه متن در لندکروز ایران همراه باشید تا با سریع ترین ماشین های جهان آشنا شویم و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

 

3 تا از پر سرعت ترین ماشین های جهان 2019

 

هنسی وینوم F5با سرعت 301 مایل در ساعت

 

 

هنسی وینوم F5 از پر سرعت ترین ماشین جهان در سال 2019 است که با سرعتی برابر با 301 مایل در ساعت حرکت می کند. با رونمایی رسمی از هنسی وینوم F5 ، شرکت سازنده تایید کرد که پیشرانه ای 7.4 لیتری خواهد داشت ، هشت سیلندر توربوشارژر در بخش فنی هنسی ونوم F5 استفاده کرده است که می‌تواند قدرت 1600 اسب بخار و همچنین 1762 نیوتن متر گشتاور داشته باشد، حال بنا به ادعای شرکت سازنده، نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک جعبه دنده 8 سرعته با قابلیت تعویض دنده دستی دریافت شده و به چرخ‌ها منتقل می‌شود که نتیجه آن یک شتاب صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت در تنها 10 ثانیه است و همچنین شتاب صفر تا 400 کیلومتر حدودا 20 ثانیه خواهد بود که یک عملکرد عالی و فوق العاده به شمار می‌آید!. این درحالیست که نهایت سرعت خودرو به چیزی حدود 482 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که باعث شده در بین خودرو های سریع جهان، جایگاه اول را به خود اختصاص دهد.حال این خودرو در جهان سریعترین است اما باید تا به تولید انبوه رسیدن صبر کرد و قید سریعترین را برای این خودرو استفاده نکرد.

 

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس با سرعت 304 مایل در ساعت

 

 

بوگاتی شیرون، جدیدترین پرچم دار کمپانی خودروسازی بوگاتی که به طور رسمی رونمایی شد، بدون شک سریع‌ترین ماشین جهان در حال حاضر خواهد بود که برخلاف هایپرکار "هنسی ونوم F5"، تحویل آن به مشتریان آغاز شده و می‌توان در سراسر جهان شاهد حضور این هیولای فرانسوی بود. حال کمپانی خودروسازی بوگاتی با استفاده از یک پیشرانه 8 لیتری شانزده سیلندر W شکل با خروجی قدرت کمتر از 1500 اسب بخاری، به حداکثر سرعت 436 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است، هرچند در صورت وجود لاستیک‌های قدرتمند که شرکت بوگاتی به شدت به دنبال توسعه و پیشرفت در آن است، می‌توان به سرعت نهایی بالاتری دست پیدا کرد.حال این خودرو پر سرعت ترین ماشین جهان 2019 است که در جهان به تولید انبوه رسیده اما با به تولید انبوه رسیدن هنسی ونوم به رتبه دوم نزول می یابد.

 

 کونیگ زگ آگرا با سرعت 248 مایل در ساعت

 

 

شاید نتوان کونیکزگ رگرا را سریع ترین ماشین جهان 2019 نامید ولی به عنوان سریع ترین خودروی هیبربد جهان شناخته می شود. این ماشین به یک موتور 8 سیلندر 5 هزار سی سی و 3 موتور الکتریکی مجهز است و در مجموع قدرتی با  1500 اسب بخار تولید می کنند.

در سال 2014 میلادی، این خودرو به عنوان سریع‌ترین خودروی "کونیگ زگ" معرفی شد که با حداکثر قدرت 1379 اسب بخاری و همچنین گشتاور 1371 نیوتن متر، سقف سرعتی بیش از 430 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده است، اما یکی از نکات قابل توجه در ارتباط با این خودرو که در نام گذاری آن آورده شده است، نسبت قدرت به وزن "1 به 1" خواهد بود که یک نتیجه خارق العاده را به همراه داشته است و میتوان این خودرو را سومین خودروی سریع جهان معرفی کرد.

این سه خودرو سریع ترین ها هستند که بعد از این خودرو ها نام کمپانی هایی نام آشنا مثل لامبورگینی و فراری نیز به گوش میرسند. امیدوارم که از این متن لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.


دیدگاه

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد