تمیز کردن درون خودرو با ترفندهای حرفه ای

در متن هفته گذشته درباره ترفند های حرفه ای و کاربردی تمیز کردن قسمت بیرونی خودرو به شما عزیزان راه کار هایی ارائه کردیم. متن این هفته در ادامه متن هفته پیش است و درباره ترفند های حرفه ای و کاربردی تمیز کردن قسمت داخلی خودرو است.
تمیز کردن فضای داخلی ماشین شما برای نگهداری و ارزش آن بسیار مهم است. اگر در زمین یا داشبورد بیش از حد  زباله ریخته شود ، می تواند درهنگام رانندگی شما را اذیت کند. اگر شیشه های شما خیلی کثیف شوند ، این آلودگی ها می تواند از دیدن وسیله نقلیه روبرو شما جلوگیری کند ، این می تواند باعث حوادث خطرناکی شود. همچنین از نظر ظاهری و ارزش وسیله نقلیه خود بسیار مهم است ، علاوه بر این باعث این می شود که در هنگام رفتن به مکان های اجتماعی ، عزت نفس شخص را افزایش یابد. با چند وسیله ساده می توانید فضای داخلی خودرو خود را تمیز کنید. پس با تا پایان مطلب در لندکروز ایران همراه شوید.

 

 

1-موارد اضافی را از داخل خودرو بردارید

 
شما باید تمام اشیاء با ارزش و وسایل مورد نیاز خود را از جمله کیف های کار و سالن ورزشی ، اسباب بازی های کودکان ، کتاب ها و مجلات را بیرون بیاورید. این می تواند فرصتی مناسب برای سازماندهی وسایلی باشد که در وسیله نقلیه فراموش شده اند.
 

خارج کردن وسایل قابل بازیافت

تمام مواد قابل بازیافت را بیرون بیاورید. بطری های آب ، کاغذ و مقوا را باید در ظرفی که برای بازیافت قرار دهید. اگر در حال رانندگی خودروی خود را تمیز می کنید ، می توانید ظرف بازیافت را به سمت خودرو بکشید تا راحت تر بتوانید مواد بازیافتی را دور بیندازید. آنها را از ماشین خود بیرون آورده و مستقیماً درون ظرف بازیافت قرار دهید.


 حذف سطل زباله

تمام سطل زباله را درون یک کیسه زباله بگذارید. ممکن است بخواهید برای این مرحله از دستکش استفاده کنید، به خصوص اگر زباله های ناخوشایند در ماشین دارید. کیسه زباله را بعد از خالی کردن ماشین ، درون دست خود نگه دارید ، زیرا ممکن است بعداً در ادامه  فرآیند تمیز کردن به آن احتیاج پیدا کنید.
 

2-تمیز کردن کنسول اصلی خودرو

 

یک دستمال را با مقداری پاک کننده خانگی یا شیشه پاک کن مرطوب کنید. از تمیزترین قسمتها گرفته تا کثیف ترین قسمت ها را تمیز کنید. قسمت داشبورد ، فرمان و کنسول مرکزی را تمیز کنید. شما همچنین می بایست چرخ دنده و جیب درب را پاک کنید. همچنین شما به جای پارچه می توانید از دستمال مرطوب برای تمیز کردن ماشین نیز استفاده کنید. اگر وقت دارید ، می توانید از دستمال پنبه ای برای تمیز کردن  قسمت هایی با دسترسی سخت، مانند روی فرمان استفاده کنید.

 

تمیز کردن صفحه کیلومتر شمار

برای تمیز کردن صفحه کیلومتر شمارخود از یک پارچه مرطوب استفاده کنید. سپس صفحه را با یک دستمال تمیز خشک کنید. همچنین می توانید از یک پیچ گوشتی تخت استفاده کنید. یک دستمال را در قسمت بالای پیچ گوشتی بپیچید. سپس پارچه را در سرتاسر صفحه کیلومتر شمار بکشید، تا هرگونه گرد و غبار و دانه ای که ممکن است جمع شده باشد را جمع آوری کند.


 استفاده از مسواک قدیمی برای پاک کردن لکه های سخت

برای تمیز کردن لکه های سخت مانند دانه چرمی روی درب های داخلی و کنسول از مسواک موی برس قدیمی و نرم استفاده کنید. با مسواک قدیمی می توانید سطوح با بافت روی درب یا فرمان خود را تمیزکرد. برای خلاص شدن از شر خاک در یک حرکت دایره ای مسواک بزنید.


 
3-تمیز کردن صندلی ها و لوازم داخلی خودرو


 

تمیز کردن حرفه ای داخل خودرو

 

تمیز کردن کفپوش های خودرو

قبل از جاروبرقی ، باید کفپوش های کف را بردارید. اگر وسیله نقلیه شما دارای کفپوش های پلاستیکی است ، می توانید آنها را از ماشین خارج کرده و خاک را بیرون بریزید. سپس ، آنها را با آب پر فشار شلنگ بشویید و بگذارید خشک شود.
 

کشیدن جارو برقی از بالا به پایین

 جارو برقی کشیدن را از سقف ماشین شروع کنید و سپس به تدریج به سمت پایین حرکت کنید. برای تمیز کردن شکاف های موجود در صندلی ها و جیب های صندلی می توانید از ابزار در جاروبرقی خود استفاده کنید. هنگامی که به پلاستیک سخت رسیدید ، باید از برس گرد و غبار استفاده کنید. برس کف برای تمیز کردن فرش کف خودرو مناسب است.

 

صندلی ها را حرکت دهید

صندلی ها را برای دسترسی به مناطق سخت حرکت دهید. برای تمیز کردن زیر صندلی های جلویی ، باید صندلی ها را به عقب فشار دهید. سپس از ابزاری برای برداشتن هرگونه زباله از زیر صندلی های جلو استفاده کنید.

 


4-تمیز کردن صندلی های چرمی
 

صندلی های چرمی را باید با دستمال مرطوب تمیز شوند و یا شسته و سپس خشک شوند. برای تمیز کردن صندلی های چرمی از یک برس نرم و یک تمیز کننده مناسب مانند صابون استفاده کنید. سپس ، صندلی ها را تمیز کنید.

اگر از یک محصول تمیز کننده جدید استفاده می کنید ، آن را در یک قسمت کوچک و کثیف امتحان کنید. اگر محصول جدید خوب کار می کند ، تمیز کردن صندلی های خود را ادامه دهید. اگر چرم به شدت ترک خورده و رنگ آن فرسوده شده است ، شاید شما نیاز به تعویض صندلی ها داشته باشید.


 
در این رابطه بخوانید: نحوه مراقبت و تمیز کردن صندلی چرم خودرو
 

 

تمیز کردن صندلی های پارچه ای

دفترچه راهنمای اتومبیل خود را بررسی کنید تا از پاک کننده های تأیید شده برای استفاده در اثاثه یا لوازم داخلی خود استفاده کنید. ابتدا صندلی های خود را خالی کنید. سپس از کف یا سایر مواد تمیز کننده روی صندلی ها استفاده کنید. سرانجام ، بار دوم صندلی ها را خالی کنید.


 پاک کردن لکه های سخت

 آب نبات ، شکلات ، مداد رنگی و سایر محصولات همه می توانند منجر به لکه های صندلی های خودرو شوند. برای از بین بردن لکه ها می توانید از یک محصول پاک کننده لکه و یک پارچه تمیز استفاده کنید.
 

5-پایان تمیز کاری

 

تهویه هوای داخل خودرو

اگر از محصولات تمیز کننده زیادی روی صندلی های خود استفاده کرده اید، لازم است که هوای داخل خودرو را تهویه کنید. بنابراین ، اگر یک روز آفتابی باشد ، می توانید تمام درها و پنجره های اتومبیل خود را باز کنید تا هوای فضای داخل اتومبیل عوض شود.

 

یک خوشبو کننده هوا نصب کنید

 اگر دوست دارید از عطرهای موجود در اتومبیل خود استفاده کنید ، می توانید یک محصول تازه کننده هوا را اسپری کنید یا نصب کنید.
اگر سیگاری هستید ، می توانید خوشبو کننده های مخصوص هوا را پیدا کنید که بوی دود را از بین می برد.
اگر می خواهید از بوی یک ماشین قدیمی خلاص شوید ، می توانید از یک خوشبو کننده هوا با استحکام کافی استفاده کنید که بوی تازه ای می دهد ، به خصوص اگر ماشین خود را خیلی اوقات تمیز نمی کنید.


 همه چیز را به جای خود قرار دهید

کفپوش هارا دوباره کف خودرو قرار دهید. صندلی ها را به حالت عادی خود برگردانید.

 


دیدگاه

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد