مقايسه لکسوس LX570 و لندکروزر VX-R

لکسوس LX570 و لندکروزر VX-R دو خودروی شاسی بلندی هستند که می توان آنها را به عنوان سلاطین بیابان ها معرفی کرد.تا چند وقت پیش زمانیکه از خودروی شاسی بلند با ابهت صحبت می شد، تویوتا لندکروز به ذهن همه ما می آمد اما حال مدتی است که خودروی ژاپنی دیگری برای این غول شاخ و شانه می کشد که این خودرو  لکسوس LX570 نامیده می شود. اگر چه این خودرو از لحاظ ظاهری، موتور و امکانات رفاهی شباهت بسیاری به تویوتا لندکروز دارد اما تفاوت هایی نیز با هم دارند. با ما در لندکروز ایران همراه شوید تا در ادامه این دو خودروی لاکچری را با هم مقایسه کنیم.

کشور ژاپن بعد از پایان جنگ جهانی دوم و آن دو بمب هسته ای که باعث مرگ چندین هزار نفر از مردم بیگناه کشورش شد، به طور کل سیاست خود را عوض کرد و سعی کرد انتقام مردم خود را به نحو دیگری از امریکا بگیرد. آنها با همت بالای خود و کینه ای که از امریکایی ها به دل داشتند توانستند تحولی بزرگ در صنعت خود ایجاد کنند و بعد از رشد بزرگ اقتصادی در بین ده کشور برتر از نظر اطمینان مردم جهان به محصولاتشان برسند. در صنعت خودروسازی ژاپن، تویوتا لندکروز خودرویی است که تا چند وقت پیش کمتر خودرویی به پای آن می رسید اما مدتی است که لکسوس LX570 توانسته تا رقیب خوبی برای آن باشد تا آنجا که حال این دو برند را با هم مقایسه می کنند.  

 

*  مقايسه لکسوس LX570 وتویوتا لندکروزر VX-Rاز لحاظ طراحی خارجی

 

 

تویوتا لندکروز را می توان خودرویی بدون هیچ ادوات زینتی و کاملا مردانه توصیف کرد در صورتیکه فرم تمامی ادوات لکسوس LX570 اروپایی و ظرافت در طراحی آن نمایان است. چراغ‌های تویوتا لندکروز از لکسوس LX570  بزرگتر بوده و به شکل ذوزنقه و در ابعاد بزرگ جلب توجه می کند. در مقابل در زیر چراغ های لکسوس لامپ های LED نصب شده که باعث جذابیت بیشترخودرو می شود.

سپر جلو در تویوتا لندکروز به دو صورت بزرگ و کوچک قابل سفارش هستند. به این صورت که بر روی لندکروز فول آپشن سپر بزرگ و بر روی مدل‌های 6 سیلندر و 8 سیلندر، سپر کوچک نصب می شود ولی هر دو سپر دارای مه شکن‌های دایره‌ای شکلی هستند که در یک قاب کروم مربعی شکل قرار می گیرند. در مقابل سپرهای جلوی لکسوس LX570  دارای یک طراحی کاملا حساب شده و خطوط چراغ‌ها و پنجره رادیاتور در آن دیده می‌شود. بخش عقب این دو خودرو لوکس تقریبا به هم شباهت دارد. چراغ‌های LX570  به بزرگی تویوتا لندکروزر هستند که در قسمت داخلی آن کشیدگی بیشتر شده و با ترکیب نئون و خطوط دودی، چهره‌ای لوکس و خشن به این خودرو بخشیده است.

 

* مقايسه لکسوس LX570 و تویوتا لندکروزر VX-Rاز لحاظ طراحی داخلی

 

طراحی داخلی کابین هر دو خودرو لوکس به گونه ای است که انواع و اقسام آپشن ها نظیر گرم کن و سرد کن صندل ، تهویه مناسب و جداگانه برای مسافرین عقب و جلو با کنترل های اختصاصی ، ال سی دی مخصوص مسافرین عقب البته برای لکسوس ال ایکس 570 برای مسافرین عقب ال سی دی مخصوص پشت صندلی جلو ولی و برای تویوتا یک ال سی دی در سقف تعبیه شده ، انواع سوکت های یو اس بی و اوتلتها جهت شارژ وسایل الکترونیکی ، سیستم صوتی با 14 بلندگو در اطراف اتاق خودرو ، استریم موزیک توسط بلوتوث ، تماس تلفنی هندزفری برای راحتی سرنشینان تعبیه شده است.

 

کابین داخلی تویوتا لندکروز

 

 بزرگی فضای داخلی کابین تویوتا لندکروزبه حدی است که بسیار جلب توجه می کند و همچنین صندلی های مبلی شکل تمام چرم، چهره ای لاکچری به کابین لندکروز VX-R می بخشد. مواد به کار رفته در ساخت کابین بسیار با کیفیت بوده و با ظرافت در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. بخش میانی جلو داشبورد لندکروز به اندازه ای پهن است که می توان تمامی امکانات خودرو را بر روی آن جای داد. در این قسمت یک نمایشگر 9 اینچی قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده قرار می دهد و بسیاری از تجهیزات خودرو را می توان با آن کنترل کرد. سیستم تهویه هوا در بخش عقب خودرو قرار دارد و دکمه‌های تنظیم آن در سقف و یا در پشت زیر آرنجی میان خودرو نصب شده اند.

 

طراحی کابین لکسوس

 

کیفیت ادوات داخلی LX570 با لندکروزر VX-R قابل مقایسه نیست. ترکیب چرم، طرح چوب و آلومینیوم جلو داشبورد همه در کنار باعث جذابیت و زیبایی بیشتر کابین لکسوس LX570شده است تا جاییکه داخل کابین همانند جت‌های شخصی طراحی شده و کابین خلبان را به یاد راننده و سرنشینان آن می اندازد.

 

در ایران تویوتا لندکروز از سال 2008 تا سال 2013 توسط ایرتویا نماینده رسمی تویوتا به بازار داخلی وارد شد. اما به علت ممنوعیت واردات خودرو به ایران، از ورود آن به کشور جلوگیری به عمل آمد. تویوتا لندکروز در سال های 2013 و 2015 با اندکی تفاوت در طراحی ظاهر، با فیس لیفتی جدید در دو مدل GXR و VXR روانه بازارهای جهانی شد. فیس لیفت لندکروز به عنوان یک راه حل کاربردی در بین علاقه مندان به خودرو های تویوتا لندکروز جدید شناخته شده است. زیرا آنها می توانند با پرداخت هزینه کمتر با نیو فیس لندکروز روبرو شوند. واردات و عرضه کیت‌های خودروهای لوکس وارداتی یکی از اصلی‌ترین خدمات ارائه شده از سوی مجموعه تخصصی لندکروز ایران است. برای آگاهی و اطلاعات بیشتر با کارشناسان لندکروز ایران به شماره 09128000078 تماس بگیرید.

 

 

 

 


دیدگاه

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد