تفاوت بین سانروف و پانوراما چیست ؟ چه مزایایی دارند؟

زیبایی ظاهری خودرو از جمله مواردی است که مردم توجه زیادی به آن نشان می دهند. سقف پانوراما و سانروف از جمله آپشن هایی است که در جهت زیبایی بیشتر در خودروهای وارداتی و اخیرا برخی از خودروهای داخلی مشاهده می کنیم. حال اینکه سقف پانوراما و سانروف چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟ مزایا و کاربردهای آن ها چیست؟ از جمله مواردی است که در ادامه مطلب بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. پس ما را در لندکروز ایران تا پایان همراهی کنید.

 

سقف پانوراما 

 

سانروف

 

سقف پانوراما از آپشن های  جذاب و دوست داشتنی خودروهای لوکس محسوب می شود. کمپانی شورلت برای اولین بار سقف پانوراما را طراحی کرد و خودروی کروز خود را به این آپشن نوین مجهز نمود.

طراحان، سقف پانوراما را به گونه ای طراحی کرده اند که سقف خودرو از جلو تا به انتها کاملا به صورت شیشه ای مشاهده می شود و آسمان به طور کامل در زاویه دید سرنشین های عقب و جلو خودرو قرار می گیرد. شیشه این سقف از جنس پلی کربنات و به قطر۵ سانتی متر می باشد و قابلیت این را دارد که تنها 60% انرژی خورشید را به داخل خودرو وارد کند و 100% از ورود اشعه    UV  به داخل خودرو جلوگیری کند. در حقیقت سقف پانوراما از دو سانروف تشکیل شده است و به دو صورت کامل و نیمه کامل، باز و بسته می شود.

شاید برای شما نیز مانند بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که آیا در هنگام چپ کردن خودرو، سقف شیشه ای پانوراما می تواند جان سرنشینان خودرو را تهدید کند و یا به آنها آسیبی برساند؟ باید بگوییم که خیر. زیرا طراحان برای ساخت سقف پانوراما از شیشه های سخت و بسیار ضخیم استفاده می کنند و در صورت چپ کردن خودرو هیچ آسیب و خطری برای سرنشینان خودرو ایجاد نمی کند. بیشتر طرفداران این آپشن افرادی هستند که از تابش خورشید در روز و زیبایی ستاره ها در شب لذت می برند.

 

سقف سانروف

 

سانروف

 

سقف سانروف برخلاف سقف پانوراما، تنها یک سوم از فضای سقف خودرو را به خود اختصاص می دهد. درحقیقت سانروف یک پنل شیشه ای متحرک است که علاوه بر زیبایی باعث می شود تا سرنشینان خودرو با باز کردن آن از تابش نور و هوای آزاد لذت بیشتری ببرند. جنس سانروف از جنس شیشه، پارچه و یا فلزی می باشند و به دو صورت دستی و برقی بر روی خودرو نصب می گردد.

اگرچه سانروف آپشن جدیدی نیست و خودروسازان خارجی سالهاست که از آن در خودروهای خود استفاده می کنند ولی در ایران به تازگی خودرو سازهای داخلی از این آپشن برای زیبایی بیشتر برخی خودروهای لوکس خود بهره می برند. به طوریکه در مراسم رونمایی از دنا پلاس، اعلام شد که دنا پلاس نخستین خودروی ملی است که به سقف سانروف مجهز شده است.

نوع خاصی از سانروف نیز وجود دارد که با نام مونروف شناخته می شود. در واقع به هر سانروف شیشه ای که بین سطح خارجی و داخلی سقف قابلیت باز و بسته شدن را دارد، مونروف می گویند. در برخی خودروها از مونروف ها به صورت رنگی دیده می شوند.

 

مزایا و کاربردهای دو آپشن سانروف و پانوراما

 

*تهویه مطبوع طبیعی

اگر در حین رانندگی احساس کردید که فضای کابین خودرو گرم و حالت دم کرده دارد، براحتی می توانید سانروف خودرو را باز کنید و از هوای آزاد بیرون لذت ببرید. اگرچه به دلیل مقاومت در برابر باد، سوخت خودروی شما افزایش می یابد ولی مطمئنا ارزش نفس کشیدن در هوای آزاد را دارد.

 

*فضای باز بیشتر

اگر خودروی شما از آپشن پانوراما برخوردار است، می توانید در حین رانندگی آن را کاملا باز کنید و با داشتن فضای باز بیشتر یک رانندگی لذت بخش را تجربه کنید.

 

*راه فرار اضطراری

در بیشتر تصادفات، درب های خودرو به سختی باز می شوند و عملا سرنشینان در خودرو حبس می شوند. اما خودروهای مجهز به آپشن سانروف پانوراما می توانند یک راه فرار برای سرنشینان خودرو فراهم کنند. سرنشینان براحتی می توانند شیشه سانروف را باز کرده و از خودرو خارج شوند.

 

*لذت بردن از تابش نور خورشید

*دریافت بهترسیگنال های ماهواره ای

 

لندکروز ایران تخصصی ترین مرکز وارد کننده ی بادی کیت و فیس لیفت انواع خودرو های وارداتی از قبیل فیس لیفت لندکروز، فیس لیفت پرادو، فیس لیفت بنز و فیس لیفت بی ام ومی باشد. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 09128000078 تماس بگیرید.

 


دیدگاه

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد